background img
Mar 29, 2018
41 Views

Unity 3D İle Oyun Programlama – Timuçin Hatipoğlu Kitabını İndir

Written by

Unity 3D İle Oyun Programlama – Timuçin Hatipoğlu Kitabının Açıklaması:

Unity 3D İle Oyun Programlama – Timuçin Hatipoğlu

Unity 3D İle Oyun Programlama – Timuçin Hatipoğlu 

 Mobil oyun yapmak, mobil oyun yaparak para kazanmak, Andorid ve iOS platformları için markette yer alan oyunların benzerlerini ve daha iyilerini yapmak isteyen ya da daha önce hiç mobil oyun yapmamış, hatta program bile yazmamış ancak mobil oyun sektörüne girme heyecanı olanlar dahil herkesi kapsayacak bu kitapta, temel C# dersleri ile Unity’de script yazarken kullanılması gereken temel kodları öğrenip sonra adım adım sıfırdan hem Android cihazlar için hem de iOS cihazlar için Unity ile nasıl oyun yapılır, bu oyunlara Admob reklamları nasıl eklenir, Play Store ve App Store gibi marketlere bu oyunlar nasıl eklenir tüm detaylarını görüntülü ve açıklamalı olarak bulabilecekler. 

C# programlama dili, Microsoft’un .NET uygulamalarını geliştirmek için kullandığı programlama dilidir. C# dilinin ortaya çıkması ve bir ihtiyaç olarak doğması bir neden-sonuç ilişkisi şeklinde geçmişe uzanmaktadır. Programlama dillerinde ilk olarak C dili 1960larda ortaya çıkmıştır. Ancak bu dil zamanla büyük projeleri yönetmede yetersiz kalmış ve nesne yönelimli bir programlama dili olan C++ geliştirilmiştir. 1991 yılında geliştirilen Java da yapısal olarak C++’tan faydalanmıştır. İnternetin yaygınlaşmasıyla Java kodlarının her bilgisayarda çalışabilmesi için  Java Sanal Makinesi geliştirilmiştir. Böylece Java kodları bir kez derlenip tüm bilgisayarlarda çalışabilmektedir. Ancak Java dili yeterince dillerarası uyumlu bir değildir. Bu nedenle Java sistemindeki kodlar JVM aracılığıyla çalıştırılabilse de Windows sistemleri için uygun değildir. Bu sorunu aşmak için de C# dili geliştirilmiştir.

Unity 3D ise PC, MAC, Linux, Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, XBOX 360, PS3 gibi sistemleri destekleyen bir oyun motorudur. JavaScript ve C# dillerinde kodlama kolaylığı sunar. Video oyunları ve simülasyonlar geliştirmek amacıyla Unity Technologies tarafından geliştirilmiştir. Unity 3D ile iki ve üç boyutlu nesneler yaratabilirsiniz Unity, 2B oyunlarda gelişmiş bir 2B derleyici sağlamakla birlikte 3B oyunlarda doku sıkıştırma ve çözünürlük ayarlarının belirtilmesine de izin verir. Unity, oyunları birden fazla platformda hedeflemenize izin verirken Unity Reklamları, Unity Analitik, Unity Performans ve Raporlama vb. gibi hizmetler de sunmaktadır.

Unity 3D ile Oyun Programlama kitabının yazarı Timuçin Hatipoğlu, 1985’te Kırşehir Kaman’da doğmuştur. Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimlerini Fizik ve Bilgisayar Mühendisliği dallarında tamamlamıştır. Eğitim süresi boyunca ve sonrasında çeşitli firmalarda ya da bireysel olarak web, masaüstü programcılığı, masaüstü ve mobil uygulama geliştiriciliği, Flash, Web, iOS ve Android platformları için oyun programcılığı yapmıştır. Sektörün ilk zamanlarından bu yana hem Android hem de iOS için çok sayıda mobil oyun yapımında / geliştirilmesinde / düzenlenmesinde yer almıştır.

İnternet üzerinde en çok aratılan soruların cevaplarını bulabileceğiniz her bir sayfayı çevirirken heyecan duyacağınız bu kitapta temel başlıklar şu şekildedir: 

 

Unity’de Script yazmak için bilinmesi gereken temel C# dersleri  Java, Android SDK, iOS için gerekli Unity eklentilerinin kurulumu  Dokunmatik ekranın girdi olarak kullanılması (Joystick mantığı)  Telefon sensörleri ile karakterin hareket ettirilmesi  Level mantığı ile ilerlemeli oyun yapımı  Platform oyun yapımı, platform yerleşimi, materyallerin eklenmesi  Sonsuz oyun yapımı, bitmeyen arka plan oluşturma  İlerleme, atak yapma, ateş etme, zıplama gibi temel mekaniklerin öğrenilmesi  Otomatik oluşan düşman ve engellerin yaratılması  Anahtar toplama, altın toplama, kilitli kapı açma  Arkaplan müziği, oyun için sesler ve efektler  Yapay zeka, düşmanın yapay zekasını ayarlamak ve geliştirmek  Unity için tüm animasyon türlerinin hazırlanması  Unity Asset Store üzerinden Unity’e Asset ekleme  Harici resim ve ses dosyalarının Unity’e eklenmesi  Admob reklamlarının Unity’e eklenmesi, Admob reklam türleri  Admob reklamına alternatif reklam şirketleri hakkında bilgi  Android için apk çıktı almak Android cihazlar üzerinde test etmek  iOS için çıktı almak ve örnek olarak iPhone üzerinde test etmek  App Store ve Play Store gibi marketlere oyununuzu eklemek  Google Play Developer , Apple Developer hesabı almak  XCode projelerini ücretsiz hesap üzerinden test etmek  ASO (Uygulama Market Optimizasyonu) Nedir? Nasıl Yapılır?  Markette ilk sıralara tırmanmak, market içi ve market dışı taktikler

Unity Technologies tarafından geliştirilen çapraz oyun motoru Unity 3D, bilgisayar ortamına oyun yüklemeye gerek kalmadan unity web player üzerinden oyun oynamayı gerçekleştirmek amacıyla tasarlandı. C++ ve C# dilleriyle yazılmış olan motor, 3 boyutlu özelliğe sahipir. Timuçin Hatipoğlu tarafından kaleme alınan Unity 3D İle Oyun Programlama kitabında, Unity ile script yazılırken kullanılması gereken kodlar ile mobil uygulamaların nasıl geliştirileceği hakkında kapsamlı bilgiler yer alıyor. Daha önce hiç mobil uygulama yazmamış veya herhangi bir mobil uygulama geliştirmemiş olanlara göre hazırlanmış olan kitap, bu alana ilgi duyan ve Unity 3D hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere hitap ediyor. 2016 yılında yazılmış olan kitap yazar Timuçin Hatipoğlu'nun sektör bazlı deneyimlerinden kesitler sunuyor. Fizik ve Bilgisayar Mühendisliği dallarında eğitimini tamamlayan Timuçin Hatipoğlu, masaüstü ve mobil uygulama geliştiriciliği üzerine çeşitli platformlarda programcılık deneyimi kazanmış. Yazar halen Android ve IOS tabanlı oyun geliştime ve düzenleme çalışmalarında yer alıyor. 

1960'lı yıllarda ortaya çıkan C programlama dili, ilk başta hayli popüler olsa da sonrasında projeleri yönetme konusunda yetersiz kalınca yerini nesnelere yönelik versiyonu olan C++ almıştır. Her platformla uyumlu olan Java'nın da C++ dilinden yararlanması ile Java sanal makineleri geliştirilerek ve Java kodları sadece bir kez derlenerek tüm bilgisayarda çalışmaya başladı. JVM aracılığı ile çalıştırılabilen Java kodları her ne kadar tüm bilgisayara hitap etse de Microsoft bilgisayarları ile yeteri kadar uyumlu değildi. Bunu çözmek için ise C# dili geliştirildi ve Microsoft'un .NET uygulamalarını yazmak için kullanılmaya başlandı. 

Java Script ve C# dillerinde kodlamaya imkân veren Unity 3D; PC, Linux, Andorid, IOS, MAC, XBox 360, PS3, Windows Phone ve Blackberry gibi pek çok platformda kullanılabilen bir oyun motoru olma özelliğine sahip. İki ve üç boyutlu nesneler yaratmaya olanak tanıyan Unity 3D, video ve simülasyonlarda da sıkça tercih ediliyor. 2D oyunlarda derleyici özellikleri sağlayan Unity, 3D oyunlarda ise doku ve çözünürlük gibi özellikleri oluşturmaya yardım ediyor. Unity motoru ile ayrıca Unity Analitik, Unity Performans, Unity Raporlama ve Unity Reklam gibi hizmetler de oyunları birden fazla platformda oluşturmaya imkan tanıyor. 

Unity 3D İle Oyun Programlama kitabı, temel C# dersleri ve Unity'de script yazmak için gerekli bilgiler ile başlıyor. Java, IOS ve Android için gerekli unity eklentileri detaylı bir şekilde anlatılıyor. Joystick ve level mantığı ile ilerleyen oyun tasarımlarının yanında telefon sensörleri ile karakter hareketleri tasarlama gibi önemli detaylara da yer veriliyor. Platform oyun tasarımı, yerleşim ve materyal eklenmesi, sonsuz oyun yapımı ile arka plan oluşturulması zengin görseller eşliğinde sunuluyor. Temel oyun mekanikleri olan zıplama, ateş etme, ilerleme, otomatik düşman ve engellerin oluşturulma yöntemleri okuyucularla paylaşılıyor. Oyun içerisindeki görev mantığını oluşturan anahtar toplama, kilitli kapı açma ve altın toplama bilgilerine ek olarak grafiksel anlamda oyunlara zenginlik katan ses, efekt ve arka plan müzikleri ekleme de kapsamlı bir şekilde anlatılıyor. Yapay zeka geliştirilmesi, animasyon türlerinin hazırlanması, Admod reklamlarının eklenmesi gibi ileri seviye tasarım detayları okuyucuyu oyun tasarımında geliştirmeye yönelik değerli bilgiler içeriyor.

Çeşitli platformlardaki test aşamaları ile market içi ve market dışı taktik ve uygulamaların da yer aldığı kitap; mobil oyun tasarlamak, bu alanda kendini geliştirmek, IOS ve Android platformlarında yepyeni oyunlara imza atmak isteyen ve bu sektöre girme heyecanı taşıyan herkes için önemli bir rehber niteliği taşıyor.

Article Categories:
Genel

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir